スポンサーサイト


Tool - Prison Sex



It took so long to remember just what happened
長い間何が起こったのか思い出すことができなかった
I was so young and vestal then,
その頃僕はまだ幼くて、無垢な存在だったんだ
you know it hurt me,
分かるだろう、苦しいんだ
but I'm breathing so I guess I'm still alive
けれどこの身体が呼吸しているってことは まだ僕は生きているみたいだ
even if signs seem to tell me otherwise
表れる死の兆候に反して
I've got my hands bound,
僕は両手を縛られたまま
my head down, my eyes closed,
頭を垂れて、目を閉じている
and my throat wide open
喉を掻っ捌かれて

Do unto others, what has been done to me,
他人を僕と同じ目に遭わせろ
Do unto others, what has been done to you?
同じ目に遭わせろ 君は一体どんなことをされたんだ?

I'm treading water,
俺ははなんとか生き延びている
I need to sleep a while
しばらく眠っていたいよ
My lamb and martyr, you look so precious
俺の子羊よ、殉教者よ 君はとてもかわいらしい
Won't you come on up closer
もっとこっちへ来てくれないか
close enough so I can smell you
君の匂いが感じられるように
I need you to feel this
君と共有したいんだ
I can't stand to burn too long
あまり長く炎に耐えていることはできない
Release in sodomy
男色に見出す解放
Oh, for one sweet moment I am whole
甘美な一瞬、僕は満たされる

Do unto you now, what has been done to me,
君を俺と同じ目に遭わせてやる
Do unto you now, what has been done?
同じ目に遭わせてやる、一体何をされたんだ?

You're breathing so I guess you're still alive
呼吸する君の身体 まだ生きているみたいだ
even if signs seem to tell me otherwise
表れる死の兆候に反して
Won't you come on a bit closer,
もう少し近くに来てくれないか
close enough so I can smell you
君の匂いが分かるように
I need you to feel this
君にも感じてもらいたいんだ
I need this to make me whole
こいつが俺を満たしてくれる
Release in sodomy
男色に見出す解放
For I am your witness and
俺こそは君の証人だ
blood and flesh can be trusted
そして血と肉こそ信頼に値する
And only this one holy medium brings me peace of mind
この聖なる媒体だけが僕に心の平静をもたらしてくれるんだ

Got your hands bound, your head down,
君は手を縛られて、頭を垂れて
your eyes closed
目を閉じている
You look so precious now
本当にかわいらしいよ

( Show me something
見せておくれ
Thought I could make it end
俺は終わりにすることができると思った
Thought I could wash the stains away
この染みを洗い流して
Thought I could break the circle if I
悪循環を断ち切ることができるって
Slipped right into your skin
君の皮膚の下へ潜り込むことで
So sweet was your surrender
君の降伏はとても甘美だった
We have become one
俺たちは一つになったんだ
I have become my terror
俺は自身の恐怖と一体化し
And you my precious lamb and martyr)
そして、君は俺の愛しい子羊に、殉教者になったんだ

I have found some kind of temporary sanity in this
ある種の一時的な正気を見出すことができたんだ、これら
shit, blood, and cum on my hands
糞便、血、そして僕の手についた精液の中に
I've...come...round...full circle
俺は息を吹き返す…堂々巡りさ
My lamb and martyr, this will be over, soon
俺の子羊よ 殉教者よ もうすぐ終わるよ
You look so precious
君は本当にかわいらしいよ
You look so precious
とてもかわいらしい
You look so precious...
とてもかわいらしい…


歌詞、ビデオ共に幼児虐待に対する明確なメッセージが見られる。
ボーカル・メイナードは初期のインタビューで彼自身の義父に対する嫌悪をはっきりと語っている

"This song is about recognizing, identifying, the cycle of abuse within yourself. That's the first step of the process: realization; identifying. The next step is to work through it. But this song is about the first step in the process, which is recognizing."
「この曲は自身の内における虐待のサイクルに気づき、認めることを歌っている。気づきと認識、それが第一のステップだ。第二のステップは、それを処理すること。けれどこの曲はまずプロセスの最初のステップ、つまり認識することに関する歌だ」
(メイナードのライブMCより)

ツールのギタリスト、アダム・ジョーンズの雑誌Revolverインタビューより、シングルのグッズをめぐるエピソード:
"Contractually, the record label was supposed to talk to us about any sort of publicity stunt they pulled on our behalf, especially with us paying for part of it. But without telling us, they made little kid T-shirts for the single 'Prison Sex' with our Tool wrench logo on there, which is actually a phallic symbol. So the label was going to send the shirt to all the radio stations because Nirvana did that with one of their songs. And we're going, 'Well, first off, you didn't even talk to us about this.' And they went, 'No, you don't understand. Nirvana did this and it was a huge hit with radio.' And Maynard goes, 'Do you know what that song's about? It's about getting f--ked in the ass as a little kid.' They never sent the shirts out."
「契約ではレコード・レーベルは全ての宣伝行為に関して、特にバンドが一部費用を負担するものに関しては、全て俺たちに話を通すことになっていた。だけど俺たちに許可なく連中は"Prison Sex"の子供向けTシャツを作ったんだ、それも男性器を模したバンドのロゴを入れてね。(これ)ニルヴァーナの真似をして、彼らはこのTシャツを全部のラジオ局に送ろうとしていたんだ。それで俺たちは言ったんだ、『そもそも俺たちは一切話を聞いてない』って。彼らの言い分は、『君たちは分かってない、ニルヴァーナが同じことをして、ラジオで大ヒットしたんだ』それでメイナードが返した、『お前達はこれが何の曲か分かってるのか?小さな子供がケツを掘られる話なんだぞ』 おかげでTシャツは世には出なかったよ」

スポンサーサイト

トラックバック

http://luvtetsuo.blog.fc2.com/tb.php/14-89c7ee74

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

QLOOKアクセス解析
