

Metric - Grow Up And Blow Away



Floating the room two by two
男と女が、部屋の中を漂っていく
From the womb to the holiday
子宮から休日へ向かって
There is no holiday
本当は休日なんてありはしないのに
First double-cross her heart
初めに彼女の心を裏切ったのは
He wants to start a family
彼が家庭を持ちたがったことだった
Needing something to go on
縋るものを必要として
If she weren't writing in blood
もしも彼女が覚悟を決めなかったならば
She'd bring him her jokes
代わりに彼にジョークでも言ったでしょうね
A new liver
新しい肝臓と
And a shovel for the mud
泥を救うためのシャベル
If he were not knee-deep in mud
彼がもし泥沼から抜け出すことができていたなら
He'd bring her his drugs
代わりに彼女に薬を渡して
He'd get her a typewriter
タイプライターでも買ってあげたことでしょうね

If this is the life
もしもこれが人生ならば
Why does it feel so good to die today?
どうして今日、死ぬことがこんなにも心地良いの?
Blue to gray
青色から灰色へと
Grow up and blow away
年老いて吹き飛ばされていく

Nobody knows which street to take
誰にも行き先なんて分からない
He took the easy
彼は安易な道を選ぼうとしたけれど
What was the easy way?
そもそも、安易な道とは何だったのかしら?
First double-cross her heart
初めに彼女の心を裏切ったのは
He wants to start a family
彼が家庭を持ちたがったことだった
She always thought she would not.
彼女はいつだって独身でいるつもりだったから

First double-cross her heart
初めに彼女の心を裏切ったのは
He wants to start a family
彼が家庭を持ちたがったことだった
Her body is the baby.
彼女の肉体が、赤ん坊になる


トラックバック

http://luvtetsuo.blog.fc2.com/tb.php/150-4494c428

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

QLOOKアクセス解析
