スポンサーサイト


Rogue Wave - Lake Michigan



Heaven is a switchboard that you want to fight
天国は配電盤で、君はそいつと戦いたがってる
She would even miss you if you taught her sight
その光景を見せてあげたなら、彼女はきっと君を恋しく思うだろう
Power politician leaning to the right
右傾化する権力政治家
Baby's got a trust fund
信託資金を得た赤ん坊
That she'll want to go off like that
そんなふうに彼女はいなくなってしまいたいんだ
Get off of my stack
僕の積み藁から退いてくれ
Leave a little window
小さな窓辺を去って
Get off of my stack
僕の積み藁から退いてくれ

Now we wear same-colored yellow uniforms
今、僕らはお揃いの黄色いユニフォームを身につける
Sky is burning
空が燃えているけれど
But at least we're warm
少なくともここは暖かいね
Go and run yourself a million miles
さあ、何千マイルも走って行け
Hoping that the colors run out
色の尽きることを祈って
And you go off like that
君はそんなふうにいなくなる
Get off of my stack
僕の積み藁から退いてくれ
Leave a little window
小さな窓辺を去って
Get off of my stack
僕の積み藁から退いてくれ

You can never see yourself
自分を省みることのできない君は
Ringing all around it
そいつを知るために、片っ端から電話を掛ける
No one is on lake Michigan
ミシガン湖はもぬけの殻
You labored, lake Michigan
君は労働に勤しんだ ミシガン湖よ

Not another payoff
もう支払いはごめんだ
Get off of my stack
僕の積み藁から退いてくれ
Leave a little window
小さな窓辺を去って
Get off of my stack
僕の積み藁から退いてくれ
You know it won't do
分かるだろ、無駄なことさ
Get off of my stack
僕の積み藁から退いてくれ



映画「ライフ」のサントラを聴いて好きになりました。
ミシガン湖の汚染に関する歌だという意見もあれば、全然意味のない歌詞だという意見もあり・・・
ただなんとなく、独特の季節感が味わい深いと思います。

スポンサーサイト

トラックバック

http://luvtetsuo.blog.fc2.com/tb.php/159-bb729472

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

QLOOKアクセス解析
