スポンサーサイト


Pinback - Tripoli



Did I forget that I said to you that I'd be there
君にそこへ行くと約束したことを 僕は忘れていたんだろうか
Did I forget that I said to you that I'd be there
君にそこへ行くと約束したことを 僕は忘れていたんだろうか

Did I forget that I said to you that I'd be there
君にそこへ行くと約束したことを 僕は忘れていたんだろうか
(No one would believe me, and no one cared to check it out.)
(誰も僕を信じてくれないし、確かめようとさえしなかったんだ)
(Ah eh yeah)
Did I forget that I said to you that I'd be there
君にそこへ行くと約束したことを 僕は忘れていたんだろうか
(No one would believe me, and no one cared to check it out.)
(誰も僕を信じてくれないし、確かめようとさえしなかったんだ)
(Ah eh yeah)

You know what's gonna happen.
君は何が起こるか分かってる
You know what's gonna happen.
君は何が起こるか分かってる
He's gonna go down and he's gonna come back again.
彼は下へ降りていって、それからまた戻ってくるんだ
You know what's gonna happen.
君は何が起こるか分かってる
You know what's gonna happen.
君は何が起こるか分かってる
He's gonna go down and he's gonna come back again.
彼は下へ降りていって、それからまた戻ってくるんだ

Sad I'm gonna die.
僕がいつか死んでしまうなんて、悲しいことだ
Hope it's gonna happen later than I think.
僕の寿命が思っているよりも長いことを祈ろう
Sad I'm gonna die.
僕がいつか死んでしまうなんて、悲しいことだ
Hope it's gonna happen later than I think.
僕の寿命が思っているよりも長いことを祈ろう

They'll tie me up and send me off to set me off on someone's lawn.
やつらは僕を縛り上げて、誰かの芝生に発送するんだ
They'll tie me up and send me off to set me off on someone's lawn.
やつらは僕を縛り上げて、誰かの芝生に発送するんだ



すみません、"set me off on someone's lawn"の意味はもしかしたら間違ってるかもしれません・・・;
タイトルのトリポリというのはリビアの首都の名前ですが、第二次世界大戦では凄惨な戦いの場ともなったことから、戦争の兵士の気持ちや残酷さを歌った歌ではないかという意見が多いようです

スポンサーサイト

トラックバック

http://luvtetsuo.blog.fc2.com/tb.php/166-458514fd

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

QLOOKアクセス解析
