スポンサーサイト


The Dresden Dolls - Good Day



so you dont want to hear about my good song?
じゃあ貴方は私のとっておきの曲のことなんて聴きたくないっていうわけね?
you dont want to hear about how i am getting on
私の近況や、私にどんなことができるかなんて
with all the things that i can get done
貴方は興味ないのね
the sun is in the sky and i am by my lonesome
太陽が空に昇っても、私は一人きりで孤独に浸っている
so you don't want to hear about my good day?
じゃあ貴方は私の良き日の話なんか聴きたくないっていうわけね?
you have better things to do than to hear me say
貴方は興味ないのね、例えば私がこんな話をしても

god its been a lovely day! everything's been going my way
神様、なんて素晴らしい日だったのかしら! 全てが私の思い通りに運んだわ
i took out the trash today and i'm on fire...
今日はゴミを出したの、そして私は燃えている…

so you don't want to hear about my good friends?
じゃあ貴方は私の素敵な友達のことなんて知りたくないっていうのね?
you dont have the guts to take the truth or consequence
あなたには本当のことを知ったり責任を取るだけの度胸もない
success is in the eye of the beholder
注意深く見つめなければ、成功は掴めない
and its looking even better over your cold shoulder
後になればなるほど後悔するはずよ

i'm not suggesting
提案してるんじゃないわ
you get to line me up for questioning
貴方は私を並ばせて尋問することもできるけど
but jesus think about the bridges you are burning
イエス様はあなたはもう後戻りできないって思ってるわ
and I'm betting
賭けてもいい
that even though you knew it from the start
例え初めからこのことを知っていたとしても
you'd rather be a bitch than be an ordinary broken heart
あなたはありきたりに恋に破れるよりも嫌なやつでいる方がマシと思ったでしょう

so go ahead and talk about your bad day...
だから貴方がツイてなかった日のことを教えて
i want all the details of the pain and misery
あなたが他人にもたらした
that you are inflicting on the others
全ての痛みと不幸の詳細も漏らさずに添えて
i consider them my sisters and i want their numbers
あなたの被害者は私の仲間、その人数も知りたいの

god its been a lovely day! everything's been going my way
神様、なんて素晴らしい日だったのかしら! 全てが私の思い通りに運んだわ
i took up croquet today and i'm on fire
今日クロッケーを始めたの、そして私は燃えている…

i picked up the pieces of my broken ego
私は私の壊れた自我の欠片を拾い上げて
i have finally made my peace as far as you and me go
私達の関係が続く限りの和平を結んだの
but i'd love to have you up to see the place
だけど貴方にその場所を見せてあげたいわ
i'd like to do more than survive i'd like to rub it in your face.....
ただ生き延びるだけじゃなくて、あんたの顔にそいつを塗りつけてやりたいの…

hey! its been a lovely day! everything's been going my way
ねえ、なんて素晴らしい日だったのかしら! 全てが私の思い通りに運んだわ
i had so much fun today and i'm on fire
とても楽しかった、そして私は燃えているの…
god it's been a lovely day everything's been going my way
神様、なんて素晴らしい日だったのかしら! 全てが私の思い通りに運んだわ
ever since you went away hey i'm on fire.....
貴方がいなくなってから、私は燃えているの…
i'm on fire...
私は燃えているの…
i'm on fire...
私は燃えているの…
i'm on fire...
私は燃えているの…

(now the war is over, mussolini's dead
戦争は終わってムッソリーニは死んだ
he wants to go to heaven with a crown upon his head
彼は冠を被って天国へ行こうとしたけど
the lord says no, he´s got to stay below
主は「駄目だ、貴方は地上に残りなさい」って言う
all dressed up, and nowhere to go)
全身着飾ったままで、行くところもない
スポンサーサイト

トラックバック

http://luvtetsuo.blog.fc2.com/tb.php/17-5724c963

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

QLOOKアクセス解析
