スポンサーサイト


Nine Inch Nails - Zero-Sum



They're starting to open up the sky, they're starting to reach down through.
奴らが空を開き、地上に手を伸ばし始めた
And it feels like we're living in that split second of a car crash.
僕らはまるで自動車事故の一瞬を生きているようだね
And time is slowing down, and if we only had a little more time
時間がゆっくりと過ぎていく 僕らにもう少しだけ時間があったなら
and this time
だけど今このときだけが
is all there is.
全てなんだ

Do you remember the time we...?
覚えているかい、僕らがまだ・・・
And all the times we...?
僕らが過ごした・・・
And should have...?
そうすべきだったんだろうか・・・?
And were going to...?
行く先は・・・?
I know.
分かってる

And I know you remember, how we could justify it all.
君はまだ覚えているだろう どうやって僕らが全てを正当化しえたのか
And we knew better; in our hearts... we knew better.
心の中では、本当は分かっていた どうすればいいのか
And we told ourselves it didn't matter.
けれど僕らはそんなこと関係ないと自分たちに言い聞かせたんだ
And we chose to continue, and none of that matters anymore.
そしてただ同じことを続けた だけどそんなことも、もうどうだっていい
In the hour of our twilight...
黄昏の時間・・・
And soon it will be all said and done, and we will all be back together, as one...
結局すぐにも僕らはみな、また一つに戻るだろう・・・
If we will continue at all.
生き延びるために

Shame on us, doomed from the start
僕らは恥を知るべきだ 始めからこうなる定めだったんだ
May God have mercy on our dirty little hearts
神のお慈悲を僕らの穢れた小さな心に賜らんことを
Shame on us for all we have done
僕らは悔いるべきだ 過去の全ての行いを
And all we ever were. Just zeroes and ones
僕らはいつだって 1か0だった

And you never get away, and you never get to take the easy way,
逃れることも、安易な道を選ぶことも決して許されない
And all of this is a consequence, brought on by our own hand
これは僕ら自身が手招いた結果なのさ
If you believe in that sort of thing.
この手の話を君が信じるならね
And did you ever really find, when you closed your eyes,
君はかつて一度でも、目を閉じて
Any place that was still, and at peace?
穏やかで静かな場所を見つけたことはあるか?

And I guess I just wanted to tell you, as the light starts to fade,
結局僕は君に伝えたかっただけなんだ 消えて行く炎と共に
That you are the reason that I am not afraid.
君がいるから僕は怖くない
And I guess I just wanted to mention, as the heavens will fall,
結局僕は言いたかっただけなんだ 墜ちていく天国と共に
We will be together soon if we will be anything at all.
僕らはすぐに一つになるだろう でなければ僕らに明日はない

スポンサーサイト

トラックバック

http://luvtetsuo.blog.fc2.com/tb.php/289-93cdd3f5

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

QLOOKアクセス解析
