スポンサーサイト


Mansun - What It's Like To Be Hated



I had to sing this for me
自分のためにこの歌を唄わなきゃならなかった
Watch myself pilloried
僕はさらし者で
Ugly, scruffy, no one
醜くて、みすぼらしくて、何にもなりきれない
But then I guess that you knew
けれど、君はきっと知ってたんだろうね
Nasty, bitter, enraged
意地悪で、辛辣で、立腹しきっていて
A nice polite English way
親切で丁寧な、いかにもイギリス人らしいやり方
Full circle, desensitised
閉じた輪、鈍らされた感覚
I'm right back where I began
僕は振り出しに戻る

Hated, broken
憎まれて、打ちひしがれて

The dead flowers reject
しおれて拒絶された花
Sad glaucoma in mist
惨めに翳んだ緑内障
Injustice wells up in me
邪さが僕の胸に湧き上がる
We are shit and refuse
僕たちはくそったれの役立たずなんだ

It's what it's like to be hated
憎まれるってのはこういうことさ
I am afflicted and ill
僕は苛まれて、病に冒されている
It's what it's like to be hated
憎まれるってのはこういうことさ
I wrote this song for myself
自分のためにこの歌を書いたんだ

We are shit and refuse to
くそったれの僕たちは
wallow in rejection
排除に抗うけれど
My will is shattered again
僕の意志はまた挫かれる
My leeches, parasite friends
ヒルのように、寄生する友人たち
No man's an island they said
誰だって一人じゃない、奴らは言った
I breathe my solitary air
僕は閑散とした空気を胸に吸い込む
Explain myself to no one
誰にも自分のことを弁解せずに
Beautiful sad solitude
美しくて悲しい孤独

Learn to ignore all the slurs
あらゆる中傷に無関心になっていく
You can get used to all things
どんなことにだって、慣れるものさ

Piss in the face of the sick
病人の顔面に小便をぶちまける
Unjust vendetta's uncool
理にかなわない復讐は、冷静さを欠いている
Unjust, unwanted, reject
不公平で、必要とされず、受け入れてももらえず
Uninformed, understood
無知で、見通されているんだ
A silence, broken my will
沈黙、打ち砕かれた僕の意志
Afflicted, shattered and sick
苦しめられて、痛めつけられて、病に冒されて
Popularity stakes
人気度ってやつは
Overrated you said
過大評価されてるって、君は言ったね
Isolation can feel like
隔離される心境は
a Utopian state
ユートピアの平静にも近い
To be this liked is to be
ここまで好かれると
suffocated you said
息が詰まるようだって、君は言ったね
Beauty, sadness, enraged of
孤独の美しさ、哀しさ、怒りは
solitude can be bare
あからさまだ
Disturbed, unwanted at birth
妨げられて、望まれもしないのに生まれた
The fucking joke that we are
僕たちの人生は、まるで笑えない冗談さ
I've never had any friends
友達なんて一度もいなかった
Could be a sweet suicide
自分で命を絶つことは、きっと甘美だろうね
A fucking homo in flesh
くそったれな生身の人間なのさ
Too weak to protest
抗うには、あまりにも無力な

スポンサーサイト

トラックバック

http://luvtetsuo.blog.fc2.com/tb.php/49-ee3ca47a

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

QLOOKアクセス解析
